سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

94/11/23
12:25 ع

مردم انقلاب اسلامی را دوست دارند/حکومت پهلوی سراسر وابستگی و خودباختگی بود

مردم انقلاب اسلامی را دوست دارند/حکومت پهلوی سراسر وابستگی و خودباختگی بود

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: امروز پیشرفت های علمی، استقلال و بی‌نیازی به کشورهای خارجی بسیار رضایت‌بخش است و خدمات بهداشت و سلامت ارائه شده قابل مقایسه با روند سراسر خودباختگی و وابستگی پیش از انقلاب نیست.

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: کاش می‌توانستیم با یک زبان شیوا برای نسل جوان توضیح دهیم که شرایط در دوران پیش از انقلاب برای ما چگونه بود و تحت چه فشارها و ستم‌هایی انقلاب کردیم.

وی ادامه داد: بنده اطمینان دارم که اگر جوانان امروز نیز در دوران ستم شاهی و در موقعیت اجتماعی و سیاسی و فرهنگی که ما قرار داشتیم، بودند باز هم تن به ذلت نمی‌دانند و همین مسیر انقلاب را در پیش می‌گرفتند.

هاشمی افزود: نسل گذشته توسط حکومت شاه تحقیر شده بود. حکومتی که نه نصیحت‌پذیر بود و نه گوش شنوایی برای انتقاد داشت و دیدید که در عرض یک سال طومارش نیز پیچیده شد؛ چراکه مردم به دنبال هویت گمشده خود بودند، هویتی که رژیم پهلوی برای آن هیچ ارزشی قائل نبود.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به ایمان قلبی مردم به انقلاب اسلامی گفت: یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی دفاع از مردم و مقابله با ظالم بود و امروز نیز باور جمهوری اسلامی بر همین اساس است، مردم انقلاب را دوست دارند و علاقمند به مراقبت از آن هستند؛ بسیاری از آرمان‌های انقلاب محقق شده است و در مسیر انقلاب آرزوهای بسیاری نیز وجود دارد که با وحدت و هم‌دلی به آن دست پیدا خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: 22 بهمن فرصت مناسبی است که هم از امام خمینی (ره) یاد و تشکری کنیم و هم با رهبر انقلاب تجدید بیعتی داشته باشیم و هم شهدای بهمن 57 و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ایران را گرامی بداریم.

هاشمی گفت: این روز به نوعی یک مطالبه از دولت و مجلس و سیاستمداران است که مسیر اصلی انقلاب و آرمان‌های آن را گم نکنند و با ایمان به خداوند و تبعیت از رهبری و تکیه به مردم و وحدت ملی به این آرمان‌ها دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای 37 ساله انقلاب در حوزه بهداشت و درمان گفت‌: در حوزه بهداشت و درمان شرایط امروز با دوران پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست و سرعت خدمات و دستیابی به فناوری‌ها در حوزه سلامت بسیار قابل توجه بوده است؛ همچنین استقلال و بی‌نیاز شدن به کشورهای خارجی، چه از نظر اعزام بیمار به خارج از کشور و چه در زمینه تولید دارو و تجهیزات بسیار رضایت بخش است و خدمات بهداشت و سلامت ارائه شده قابل مقایسه با روند سراسر خودباختگی و وابستگی پیش از انقلاب نیست.

وزیر بهداشت اظهار داشت: هرچند کمبودهایی وجود دارد و در کارنامه حوزه رفاه اجتماعی می‌توانستیم بهتر از این باشد که امیدواریم با شتاب بیشتری در سال‌های آینده این مسیر دنبال شود تا رضایت مردم را داشته باشیم.

وی در پایان گفت:‌ همه ما در این راهپیمایی هم برای تکریم شهدا و ایثارگران و بزرگداشت یاد امام عزیز و تشکر و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری که هدایت این انقلاب را به عهده دارند شرکت می‌کنیم.



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ